Sunday, April 19, 2009

Program Kebajikan Puteri

Pada 18/4/2009 telah diadakan Program Kesihatan bersama pemimpin DUN Paloh di Dewan Orang Ramai Paloh.
Beberapa ahli jawatankuasa Puteri Bahagian telah turun padang untuk turut serta dalam program tersebut bagi memenuhi undangan pemimpin setempat selain mengikut Pegawai JASA Parlimen Sembrong membuat sedikit pemantauan di kawasan Kampung Muhibbah Paloh .
Peserta yang hadir masing-masing membuat pemeriksaan kesihatan yang diberi secara percuma. Selain itu peserta juga diberi taklimat dan seminar kesihatan serta pelbagai pendedahan tentang penyakit kronik dan kanser. Program yang berlangsung selama setengah hari ini penuh manfaat dan mendapat sambutan menggalakkan. Hampir 300 peserta hadir dalam program tersebut.
Dalam rangka program Puteri Sembrong sebenarnya telah dirancang juga program seumpama itu. Bagaimanapun, atas permintaan mendesak untuk terus melaksanakan kesinambungan program Menyusur Akar Puteri akan terlebih dahulu menjalankan fokus kebajikan yang mana ia adalah keutamaan kami.
Berdasarkan pemantauan dan respon yang diberi, aktiviti kebajikan tersebut perlu dilaksanakan
secepat mungkin bagi memastikan masyarakat setempat yang perlu perhatian akan mendapat bantuan sewajarnya.
Bagi pihak Puteri sendiri, apa yang mungkin mampu kami lakukan ialah menyediakan lorong atau menjadi jambatan kepada penyelesaian masalah yang dihadapi oleh mereka yang memerlukan.
Semoga usaha yang sedikit yang akan kami laksanakan ini mudah-mudahan bakal mampu memberi sedikit sinar buat mereka.

No comments:

Post a Comment